fordcmaxclub
<DIV align=left><DIV id=Layer1 style="BORDER-RIGHT: #000000
1px;BORDER-TOP: black 1px; Z-INDEX: 1; LEFT: 1px;BORDER-LEFT: black
1px; WIDTH: 1300px; BORDER-BOTTOM: black 1px;POSITION: absolute; TOP:
0px; HEIGHT: 5200px; BACKGROUND-COLOR: black;layer-background-color:
blackf"><br><center>
<font color=white size="7"><br> </font><b><font color=#FF0000 size="7">HACKED </font>
<font color=#FFFFFF size="7">BY</font><font color=#FF0000 size="7"> :</font></b><p>
</p>
<p><font size="7" color="#FF0000"><b>| bl4ck_sh4d0w | SikuruZ | </b></font></p>
<p><font size="7" color="#FF0000"><b>| </b></font><b>
</b></p>
<p> </p>
<font SIZE="2">
</font>
<p><b><font size="7" color="#FF0000">PATCH YOUR </font>
<font size="7" color="#FFFFFF">FORUM !!!!!</font></b></p>
</center></div>
fordcmaxclub

ford focus c-max hakkında bildiklerimiz bilmediklerimiz
 
AnasayfaKapıKayıt OlGiriş yap
arkadaşlar forum fazla ilgi görmediğinden kapatmak zorunda kaldım http://www.fordclubtr.com sitesinde istediğinizi bulabilirsiniz. herkese kolay gelsin. .

Paylaş | 
 

 C-max hakkında merak edilenler

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Caner

avatar

Erkek Tesekkur edildi : 63

MesajKonu: C-max hakkında merak edilenler   Cuma Mayıs 21, 2010 4:51 pm

1= Park lambalarını nasıl değiştirebilirim
1 =Farı komple sökmelisiniz...işlem kolaydır uzun bir tornavida yeter...önce farın şasi bağlantısızındaki vidayı sökün..sonra altta sağdaki ve soldaki tırnakları bastırın farı öne doğru çekerek farı çıkarın..arka kapak şimdi açılır ve ampul değiştirebilirsinizi..ben ilk seferde becerememiştim, çünkü tırnakların birini bulamamışım...sonra serviste gösterdiler...ondan sonra en az 10 kere kısaları değiştirmişimdir..
2= Ekranda hava soğukken yanan kar tanesi şeklindeki sarı ışık eksi derecenin altında kırmızı yanan lambanın anlamı nedir
2=-0-4 derecenin aralığı sarı o derece altı kırmızı olarak yanar, buzlanma uyarısı ışığıdır , normal bir durum sıcaklık yükseldiğinde kendisi söner.
Birde bu ışığın bir görevi de , aslında motor ısınana kadar fazla yüksek devre çıkarılmaması uyarısıdır. Özellikle ilk çalıştırmadan sonra.
Normal bir ikazdır. kışın eksi derecede yol aldığın müddetçe kırmızı kar tanesi yanık kalacaktır:
3=-KIŞ AYLARINDA EPB'Yİ DEVRE DIŞI BIRAKIP MANUAL EL FRENİNİ DEVREYE SOKABİLİRMİYİZ?
3=-ARACI STOP ETMEDEN EPB Yİ AŞAĞI BASTIRARAK TUTARKEN ARACI STOP EDERSEN EPB DEVREYE GİRMEZ
5=Test menusuna girmek için
5=Resete basılı iken anahtarı II konumuna getirmen lazım eğer I konumuna getiriyorsan test menüsüne girmez. Test menüsünde pek önemli bişey yok. En önemlisi arabanın cluster firmware yazılımını öğreniyorsunuz. ROM level veya target NVM level olarak bakabilirsiniz. Araba 2004 ise ROM level 424 olmalı (422 ise son yazılım güncellemesi yapılmamış demektir). 2005 modellerde 535 541 gibi yazılımlar var sanırım. Yeni yazılımlar da değişmiş olabilir. Bu yazılımlar 2004lere yüklenemiyor. araç motor ısısı, yakıt, akü amperi ve buna benzer bir çok konuda bilgi mevcut..
6=Suya girmeyin
6=Araç ile en önemli bilgiler: Kesinlikle derin sulara girmeyin. Yanınızda sümbüllerin palioların geçtiği derince su birikintilerinde kalabilirsiniz. Çünkü hava emiş aşağıda ve su alabiliyor(bir arkadaşın başına geldi). Euro dizel kullanın, kapatmadan önce biraz rölantiden çalıştırın.
7= Klima menüsü
7= Kontak açık araba çalışmıyor iken:
Klima Yazılımı Öğrenme:
OFF ile Ayaklara Üfletme düğmesine aynı anda 2 sn süre ile basın ve hemen ardından (en geç 1.5 sn içinde) A/C tuşuna basın ekrana klima yazılım versiyonu gelecek. Herhangi bir tuşa basarak normal ekrana dönebilirsiniz
Klima Diagnose (Test Modu):
OFF ile Ayaklara Üfletme düğmesine aynı anda 2 sn süre ile basın ve hemen ardından (en geç 1.5 sn içinde) AUTO tuşuna basın tüm klima sistemi testten geçirilir ve sorun varsa kodu ekrana çıkar. Defrost harici herhangi bir tuşa basarak normal ekrana dönebilirsiniz. Defrosta basarsanız varsa hata kodunu siler
Kaydedilen Hata Mesajları Varsa Okuma:
OFF ile Ayaklara Üfletme düğmesine aynı anda 2 sn süre ile basın ve hemen ardından (en geç 1.5 sn içinde) Omuz hizası üfleme tuşuna basın. Sistemde daha önce bir hata algılandıysa kodu ekrana çıkar. Defrost harici herhangi bir tuşa basarak normal ekrana dönebilirsiniz. Defrosta basarsanız varsa hata kodunu siler
8= Kontağı kapattıktan sonra araç içinde beklerken ön göğüslüğün altından mekanik birtakım sesler geliyor sanki bir şey kapanıyor gibi önce cd çalardan geldiğini düşünmüştüm ama cd çaların çalışıp çalışmaması durumu değiştirmiyor. Yaklaşık 10 dakika civarlarında gerçekleşiyor. Araç içinde bu kadar bekleyerek bu şekilde bir ses duyan oldumu veya ne sesi olduğunu bilen veya tahmin yürütebilecek varmı... 8=O sesler dijital klimanın servo kontrollü yonlendirme kanatlarının sesleri
9=Kumanda anahtarı
9=Aracın kapılarını kilitledikten sonra 2. defa kilitleme düğmesine basarsanız süper kilitleme devreye giriyor bu aşamada elinizi 3 sn den uzun süre kilitleme düğmesinde basılı tutarsanız araç tüm camlarını ve sunroof u kontrol ederek bunlardan açık olanları kapatıyor..
Aynı şekilde özellikle yaz sıcakları için düşünülmüş diğer bu uygulamada kilitleri açma düğmesine 3 sn den daha fazla basarsanız tüm camları ve sunroof u açıyor aracın havalandırılması için..
10=Kapı gıcırtısı
10= Kapı fitillerinden gelen gıcırtıları ellere sürülen vazelinden sürerek geçirebilirsiniz zira ben öle yaptım
11= EGR valfi kontrol etmenin basit bir yolu:
11= Arabaya birini bindirin. El freni çekili , araba boşta, devri 2000de sabit tutsun.Sizde eksoza bakın siyah duman az ya da çok uzun sürelerde atıyorsa EGR valf uf olmuştur (EGR sağlamsa MAF sensör gitmiştir).
12=Motorun yan tarafından sağ far arkasından bir yerden zzzzzzzzzz diye bır ses geliyor normal mı degılmı bilmiyorum sizinkilerden de böyle bırses gelıyormu acaba içerdeyken bu ses duyulmuyor dısardayken ve kaput açıkken bu ses duyuluyor
12= normal normal o elektrikli ehpas direksiyonun sesi
13= Depo kapağı hakkında bilgi
13= Depo kapağı açıkken kapıları kumanda ile kilitleyin.Menteşe tarafının iç kısmında beyaz renkte bir tırnağın yukarı çıktığını göreceksiniz.İşte bu tırnak depo kapağının kilitleme mekanizması.Kapılar kilitliyken depo kapağını kapatmaya çalışırsanız bu tırnağın kırılma olasılığı var.İnce bir pim şeklinde zaten.O yüzden aman dikkat benzin alırken kapıları kilitlemeyin.Pompacının dikkatsizliğine kurban gitmeyin...
14=Klima ekranındaki lekeyle ilgili
14= Serviste bunun aracın montajı esnasında konsolda bulunan yağın buharı olduğu gibi bir şeyler söylediler, pek mantıklı gelmedi ama yapacak bir şey yok. O lekeyi temizleme için tüm orta konsolu radyo teybi havalandırma ızgarası ve flaşör takımını, altta klima kontrollerini ve kapaklarını söküyorlar, sonra bu klima setinin kapağını açıp sağ ekran kısmını temizliyorlar. Benimki temizleneli 1 hafta oldu leke tekrarlamadı, yani leke ekranda değil kapakta. Bu yüzden en azından içim rahatladı, fakat bunun bir üretim hatası daha doğrusu dikkatsizliği olduğunu düşünüyorum. Ankara Otokoçun Söğüt özündeki test arabasında da aynı leke vardı, orda da garibime gitmişti, zaten serviste de bu şikayetle epey gelen olduğunu söylediler, lekeyi 1. kez temizliyorlar 2.kez tekrarlarsa klima ekranını değiştiriyorlar -mış. Ben onların yalancısıyım.
15= Bagaj anahtarı ile ilgili
15= Yedek anahtarla açılıyor mu diye bilerek sordum. Benim bagaj zaman zaman bagajdaki düğmeden açılmıyor. Dolayısıyla yedek anahtar ile kapıları açtığımda da açılmıyor. Sadece asıl anahtardaki bagaj açmadan açılıyor. Kesin bagajdaki düğme arızalandı dedim. Ancak ne hikmetse servise gittiğim günlerde sorun olmadı. Buna rağmen serviste bagaj düğmesini söktürüp su almışmı diye kontrol ettirdim o da temiz çıktı. Aynı sorun C-Max'lı bir arkadaşımın başına da geldi. Ancak o keşfetti ki UK'lı anahtar ile düzeltiliyor bu durum (bir nevi programlama). Ancak işin kötü tarafı henüz nasıl programladık ikimiz de keşfedemedik (rastgele denemelerle bulundu). Üstelik servistekilerin de bilgisi yok bu konuda. Ancak sorun nasıl oluşuyor o belli. Genelde pantalon cebinden çıkarmadan kapı açma/kilitleme yaparken doğru tuşa basılmayınca birşekilde bozuluyor. Nasıl düzelttiğimize gelince yanlış hatırlamıyorsam kapılar açıkken;
- Kilitleri kapamaya tek sefer bas
- 5-10 sn bekle
- Kilitleri kapamaya tek sefer bas (çift kilitleme devreye girmemiş olacak)
- 5-10 sn bekle
- Bagaj açmaya tek sefer
- 5-10 sn bekle
- Kilitleri açmaya tek sefer
gibi bişeydi. Şaka gibi değilmi. Ancak buna benzer (belki de bu) bir programlama ile problem düzeliyor.
16= Ankara da c max tamirci si
16= Yiğit oto tel 0312 278 59 15-16
cep 0532 277 15 29
cep 0542 561 94 90 şaşmazda bunlar önce arayıp konuş sana randevu verirler orası biraz karışık olduğu için
17= Devir saati 3000 geçmiyor sa
17= Anladığım kadarıyla aracın safe mode' a geçiyor. Yani devri 3000 ile sınırlıyor. Bu olay tekrar ederse veya sürekli ise devrin 3000 i geçip geçmediğine bakabilir misin? Eğer 3000i geçmiyorsa ya EGR valf ya MAF sensör kirli veya arızalıdır aracın erg ve mef sönsürünün kelebeklerinde pislik birikmiş 60.00 ytl halledildi çok şükür şimdi bi sorunyok
18= Polen filtresinin yeri
18= Pollen filtresi kötü bir yerde fren pedalının üst bölümlerinde ve değiştirmesi biraz zor sürücü koltuğunu iyice arkaya alıyorsun ters yatıyorsun fren pedalının üstünde biraz uğraştırıyor . Gaz pedalını sökmeden olmuyor. Zahmetli iş. En iyisi servis. Uğraşmaya değmez. Dikkat edilmesi gereken husus ucuza kaçıp dandik filtre takılmaması. Motor craftın filtresinin takılmasını önemle vurgulayın.
19= Cam suyu
19= Ghia c max olan aracımda silecek suyu bitmesine yaklaşırken yol bilgisayarında ''yetersiz yıkama sıvı seviyesi '' yazıyor ve sol tarafındaki sarı ışık yanık kalıyor......
20= Radyo açık kalırsa
20= Eger cd caları ya da farları dahi acık bıraksan 15dk içinde istem dışı tüm elektrik kesiliyor buna dediğin şeyler de( yb saat falan hepsi) dahil
21= Alarm var mı
21= Alarm var. aracı uk ile kilitleyip anahtar ile motor kaputunu aç. Alarm ötmeye başlayacaktır.
22= Follow me home özelliğinden kastın arabayı terk ettikten sonra farların bir süre daha yanması 22= Bu özellik c-max'lerde var...Arabayı stop ettikten sonra sellektör yapmak için veya uzunları yakmak için kullandığın far kolunu kendine doğru çekmen yeterli oluyor........
23= Sürücü kapısı ile diğer kapı açma programının belirlenmesini anlatayım size.
23= Arabaya binin .tüm kapıları kapatınız.anahtarı 2 konumuna getiriniz...ve sürücü kapısının içten kapatma düğmesini 3 kez kapatıp açınız.....okey... hepsi bu....artık uzaktan kumandaya 1 kez bastığınızda sadece sürücü kapısı açılır..2 kez üst üste bastığınızda ise tüm kapılar açılır...... aynı seyi uk daki acma kapama düğmelerine aynı anda basılı tutup 1 kac sn ye beklerseniz tekrarlarsanız eskisine dönüyo...... daha kolay....
24= Kontağı açtığımda km sayacının oradan bi vızıltı gelmekte idi. araç stop etse de kontak açıksa bu ses sürüyordu.
24= Kontağın hemen alt yan bölgesinde orta konsol üzerinde ki yan duvarında(sürücü kapısına bakan tarafta) delikli ızgara şeklınde bir bölge bar ve 50 ykr çapında. İşte orası aslında klimanın sürücü bölgesinin iç ısı algılayıcısının yuvası ve içinde elektrik motoru var sinek vızıltısı şeklinde ses çıkarıyor. Aslında arızalı değildir. Sadece çalışırken kokpitin sert plastiğinde ince vibrasyonlar yapıyor. Nedeni bu.
Tespiti kolay kontağı aç ve dinle.
25= Aux girişi hakkında
25= Aux müzik sistemine aux kanalından bağlı audio in girişi yani türkçesi; dışarıdan mp3 player, kaset çalabilen walkman (eski kasetleri nasıl dinleyeceğim diyen arkadaşlara), hatta ben seyyar dvd playerın sesinizde bağlıyorum uzun yolculuklarda nerdeyse sinemadaymış hissi veriyor
tek yapman gereken iki ucunda erkek bir bağlantı kablosu alman cihazı bağlaman ve müzik sistemini aux a getirmen....
26= El freni ile ilgili
26= .EBP Eğer yüksek süratlerde çekilirse önce devreye sokmaz..ancak eğer çekili tutulmaya devam edilirse tekerleklere kademeli olarak yani artan güçte fren basıncı uygular
27= Lastik basınçları 27= 1BAR=14 PSI ________________ ÖNLERE.............2.3 BAR__33 PSI
_______________ ARKALARA..........2.1 BAR__30 PSI
28= Camlarla ilgili
28= Tek dokunuşta kapanıp-açılabilmesi için programlamalısın
nasıl yaparım dersen,çok basit.
tamamen açtıktan sonra yaklaşık 3-4 sn kadar açma butonuna basılı tut,yada tamamen kapattığında,kapama tarafına yine aynı şekilde basılı tutarsan sorun çözülecektir.neden böyle oldu diye sorarsan ise,serviste aracın akü kutup başlarını sökmekten kaynaklanıyor.bu durumda dikkat edilmesi gereken bir husus daha var,kutup başlarını söküp taktıktan sonra,camlarımız en üst seviyeyi tanımadan,sıkışma önleyici sensörler devrede olmuyor,yani tamamen açarak kapatmak gerekiyor
dikkatinizeeee........+
29= Klima ile ilgili
29= Bu akşam arabaya binerken inanılmaz üşüdüm ve arabanın ısınmasını beklemeden klima düğmesiyle birlikte ısıyı 27'ye ayarladım ve iç sirkülasyonu açtım. Aracın kaloriferi yaklaşık 10 saniye sonra ılık, bir kaç dakika sonra da sıcak hava üflemeye başladı. Otomatik klimaların heat pump fonksiyonuda varmış
30= Ankaradaki yedek parçaçı 30= Yıldız sanayi sitesinde. En büyük olanın adı da yanılmıyorsam Güven oto. Her türlü Ford parçası bulmak mümkün.
Yıldız sanayi sitesinin yerini bilmiyorsanız:
Anadolu bulvarından (Odtü - Gimat arasındaki bulvar) Gimat'a kadar gelin ve ışıklardan sola dönün, 3. ışıklardan (Ostim kavşağı) U dönünce hemen sağınızdaki sanayi sitesi.
31= Aküyle ilgili
31= 1.) "Aküyü bağlarken önce + sonra - ucu bağlayınız" ( Bunu biliyoruz.)

2.) "Aküyü yeniden bağladıktan sonra,kontağı 30 saniye için konum II ye getiriniz"

3.) "Akü bağlantısı kesildiğinde,bağlantının yeniden yapılanmasından sonraki yaklaşık 8 km boyunca aracınız normal olmayan bazı sürüş özellikleri gösterebilir."
Bunun nedeni motorun çeşitli parametrelerini otomatik olarak öğrenen motor yönetim sisteminden kaynaklanmaktadır.Bu zaman boyunca görülen normal olmayan sürüş özellikleri önemsenmeyebilir.

4.) Audio sistemi yeniden progranmalıdır. (bunu biliyoruz)
32= Araçın yağı
32= Servisler Mobil delvac 10/30 yağ koyuyorlar ve 15.000 km de bir değiştiriyorlar.
33=Aracımın aku kutup basını soktum dun. otomatık cam acma ayarı sıfırlandı tek tusla asagı ınıyor fakat tek tusla yukarı kalkmıyor ne yapıyorduk acaba hatırlayan varmı ?
33= Camı aşağı indir..parmağını hiç çekmeden cam açma düğmesine (CAD) basılı tutarak camı tamamen kapat.
,elini CAD'dan çek.. ve parmağını tekrar CAD 'In üstüne getir ve yaklaşık 5 sn süre ile basılı tut.
34= Koltuk temizliği
34= Kumaş koltuklarınızı , eczaneden alacağınız amonyak ile temizleyin, yarım kova suya yaklaşık 50 cc amonyakı boca edin , aman kesinlikle koklamayın denedim ıslak bezle yıkayarak silin
koltuklarınızı amonyaklı su ile sildikten sonra kurumaya bırakın , göreceksiniz ki ilk günkü gibi olacak.koku kalmaz korkmayın

NOT:ALINTIDIR
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ayvalıkonur

avatar

Tesekkur edildi : 54

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Paz Mayıs 23, 2010 10:07 pm

faydalı bilgiler için teşekkürler, emeğinize sağlık,
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ayvalıkonur

avatar

Tesekkur edildi : 54

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Paz Mayıs 23, 2010 10:22 pm

Follow me home özelliği standart mı acaba? arabayı terk ettikten sonra farların bir süre daha yanması deniyor, ama ben aynı anlatılan şekilde yapmama rağmen olmuyor. ben mi yapamıyorum yoksa bu özellikte mi yok benim arabamda...(1.6 tcd 2005)yol bilgisayarından yapılan konfor ayarının olmaması gibi...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tolga
Admin
Admin
avatar

Erkek Tesekkur edildi : 649

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Paz Mayıs 23, 2010 11:40 pm

Caner güzel bilgiler için teşekkürler Wink

Onur bende çalıştıramadım bu özelliği Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://fordcmaxclub.forum.st
Caner

avatar

Erkek Tesekkur edildi : 63

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Ptsi Mayıs 24, 2010 3:35 pm

Ben denedim trend'de oluyor.
Anahtarı kontağa takmayın.Anahtar cebinizde olsun selektör kolunu çekip bırakın farlar yanmaya başlar.Ama ne zaman sönüyor bilmiyorum.Yani mesela 5 DK sonramı flan bilmiyorum..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tolga
Admin
Admin
avatar

Erkek Tesekkur edildi : 649

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Ptsi Mayıs 24, 2010 8:30 pm

ben gündüzmü denedim şimdi unuttum valla gece birdaha deniyeceğim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://fordcmaxclub.forum.st
Caner

avatar

Erkek Tesekkur edildi : 63

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Ptsi Mayıs 24, 2010 8:37 pm

Ben akünün şarjını boşuna yemeyim diye 40-50 saniye sonra tekrar söndürdüm.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tolga
Admin
Admin
avatar

Erkek Tesekkur edildi : 649

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Paz Mayıs 30, 2010 12:42 am

Dün denedim yine olmadı yada ben yapamadım Smile

arabayı stop ettim, kontak anahtarını çıkardım,uzun kısa selektör kolunu yukarıya çektim bıraktım kapıyı açtım indim , kapıyı kapattım çift kilitleme yaptım olmadı Smile
biraz uzun oldu.Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://fordcmaxclub.forum.st
Caner

avatar

Erkek Tesekkur edildi : 63

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Ptsi Mayıs 31, 2010 9:18 am

Abi sadece kendine çekince oluyor.Benim c-max'te.
Bu ford gerçekten ilginç.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tolga
Admin
Admin
avatar

Erkek Tesekkur edildi : 649

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Ptsi Mayıs 31, 2010 7:09 pm

evet aynen öyle Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://fordcmaxclub.forum.st
ayvalıkonur

avatar

Tesekkur edildi : 54

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Salı Haz. 01, 2010 7:50 pm

2005 chia larda olmadığı kesin...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tolga
Admin
Admin
avatar

Erkek Tesekkur edildi : 649

MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   Salı Haz. 01, 2010 8:21 pm

bu ford mühendisleri gerçekten bir acaip yada Türkiyeye bu araçları bu şekilde kabul eden zihniyet Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://fordcmaxclub.forum.st
Sponsored content




MesajKonu: Geri: C-max hakkında merak edilenler   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
C-max hakkında merak edilenler
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Mod, medyan
» Staj başlatma Hakkında
» Astral seyahat hakkında...(Soru cevap )
» Kul Hakkı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
fordcmaxclub :: ford-focus.c-max Hakkında :: fordfocus.c-max Hakkında Bimediklerimiz-
Buraya geçin: